Alla inlägg under januari 2009

Av Granberg m.fl - 26 januari 2009 19:59

- Jag får tyvärr inte rekommendera sånt här, sa vår sons psykolog i dag.

Vår son har gjort om sin utredning. Han har diagnoserna autsim och utvecklingsstörd, men har inte längre diagnosen utvecklingsstörning kvar, då testet visar att han inte uppfyller kriterierna för det längre.

Det är ovanligt att barn inskrivna i särskolan visar en sån här utvecklingskurva så hon frågade vad vi gjort.


Jag berättade att vi bland annat går till homeopat. Jag berättade att vår homeopat finns med i Birgitta Rubins bok, Barnet i Glaskulan, under berättelsen om Benjamin.

- Jag har läst den sa psykologen.

Sen såg hon ledsen ut.

- Men jag får tyvärr inte rekommendera sånt.

Då berättade jag att vi är flera som arbetar på att det ska bli möjligt och önskvärt att rekommendera sånt här.

Psykologen höll med om att det blir bra.

Jag undrar hur många där ute som det finns som måste låtsas tycka saker utåt, för att sen tycka något annat innerst inne.


Hur orkar människor?

När kommer den dag då vi kan vara hela människor både professionellt och privat?


bloggat av

Inger Granberg stödmedlem i Hela barn

Av Granberg m.fl - 16 januari 2009 19:38

Ett nytt matintoleranstest har alldeles nyligen godkännts av EU.

Det är relativt vanligt att ha matintolerans och matintolerans kan visa sig i form av både fysiska och psykiska symptom.

Gå gärna in på den här länken.

http://www.existensmaximum.se/index.shtml

Av Granberg m.fl - 16 januari 2009 18:08

Barn borde ha rätt till bästa möjliga vård. Här i Sverige får inte ens utbildad läkare erbjuda ett barn under åtta år alternativ behandling.

I februari kommer representanter från oss att åka till Geneve på Barnrättskommitemöte för att diskutera detta.

Vill du stödja oss i detta?

Läs mer

http://www.helabarn.se/brevet.pdf#brevet

Av Granberg m.fl - 2 januari 2009 19:55

Gott nytt år!

Nu kör vi igång med friska tag. I början av detta år ska nätverket Hela barn

få en styrelse.

Vi återkommer snart med mer information.

Ovido - Quiz & Flashcards