Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Välkommen hit

Av Granberg m.fl - 8 oktober 2008 15:30

Jag vill säga välkommen hit.

Jag tillhör nätverket Hela barn.

Det är flera från nätverket som kommer att skriva på den här bloggen.


En kort presentation av mig som skriver nu. Jag heter Inger.

Jag är förälder till två barn. Mitt ena barn fick diagnosen autism som treåring.

Autism diagnosen har varit en resa för hela familjen. Vi har lärt oss mycket  om träning om kost med mera.Sen sonen fyllde åtta har vi anlitat homeopat. Vår homeopat heter Susanne Davidsson.

 Susanne Davidsson har en son som tillfrisknat från  autism med hjälp av både kostomläggning och homeopati. Susanne driver mottagningen Pulsatilla Homeopati i Alingsås.


Under mina länkar kommer jag att lägga ut en länk till Pulsatilla Homeopati, där man bland annat kan läsa berättelser från närstående.

Jag kommer också att lägga ut en länk, där man kan få en sammanfattning

av ett seminarium som var i Stockholm 11 april detta året, och som handlade om alternativ behandling av barn.


Jag hoppas att den här bloggen ska bli det jag själv sökte som närstående till ett barn med särskilda behov.

Jag hoppas att den här bloggen ska bli ett ställe där du som närstående kan få information om seriösa terapeuter och att  man också ska kunna möta andra närstående som är intresserade av alternativa behandlingsformer för människor som är både över och under åtta år gamla.


Välkommen hit.


 
 
Michael Westerberg

Michael Westerberg

9 oktober 2008 11:12

Vilket bra initiativ! Det behövs mer information om alternativa/komplementära sätt att behandla tillstånd som inte den traditionella vården har några möjligheter att hjälpa till med.
Jag är själv homeopat och vet att t.ex homeopati är ett mycket gott alternativ.
Lycka till allihop och jag ska bidra med det jag kan.

http://www.michaelwesterberg.se

 
Ingen bild

inger granberg

9 oktober 2008 15:19

Välkommen hit Michael!
Får jag önska ett inlägg av dig?
Jag skulle vilja att du skriver och berättar
hur ett första besök hos en homeopat kan se ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Granberg m.fl - 9 september 2009 00:10

Som terapeut inom Alternativ- och Komplementär medicin i Sverige har jag varit med om ett flertal gånger att jag har måst avvisa förtvivlade föräldrar som vill ha hjälp med deras små sjuka barn. Det känns hemskt och oetiskt. Orsaken är att vi av någo...

Av Granberg m.fl - 27 maj 2009 20:25

Hela Barn påverkar! Idag är två representanter (Britta o Leif) för Nätverket Hela Barn i Sverige, i Genéve och bevakar mötet mellan FN:s Barnrättskommitté och den svenska regeringsdelegationen ang Sveriges eferlevnad av Barnkonventionen idag den 27 ...

Av Granberg m.fl - 6 maj 2009 08:17

Nätverket Hela Barn i Sverige startades för ett år sedan som en reaktion på en anmälan och dom mot en akupunktör som behandlat ett spädbarn mot kolik. Resultatet blev så bra att sjuksköterskan på BVC reagerade på den positiva förändringen h...

Av Granberg m.fl - 23 april 2009 19:05

Det finns barn som blivit friska från sin autism genom bland annat kostomläggning och homeopati. Anmäl dig via den här länken och hör mer om hur. http://www.pulsatillahomeopati.se/forelasning.htm ...

Av Granberg m.fl - 21 april 2009 10:32

Ja ghar ändrat i inlägget som skrevs 25 mars, som handlar om vad man ska tänka på när man söker alternativ terapeut. Läs gärna igenom det inlägget en gång till. http://helabarn.bloggagratis.se/2009/03/26/1523326-nar-du-valjer-alternativ-terapeut/   J...

Ovido - Quiz & Flashcards